Smartico Pro!
Afla Costul Conflictului!
 home
 managementul conflictelor
 dezvoltarea echipei
 finante pentru nefinantisti
 
 referinte
 resurse
 linkuri
 
 
 
  cursuri clienti contact  

Corporatia ABC

ABC este o companie globala de telecomunicatii cu sediul in Chicago, statul Illinois. In sediul central al companiei, unul din departamentele importante ale companiei, departamentul de resurse umane este constituit din doi Specialisti, o Asistenta si un Manager. Salariul pentru Specialist este de 45,000 dolari pe an, in timp ce salariul Managerului este de 65,000 dolari pe an.

Departamentul este responsabil pentru administrarea a doua acorduri de munca si de toate problemele care apar din aceste doua acorduri. Fiecare Specialist are in portofoliu un acord si este responsabil si de comunicarea cu membrii de sindicat in fiecare zi prin telefon si in scris.

Recent, un nou post de Specialist a devenit vacant. Postul a fost scos la concurs si din cauza ca piata muncii este restransa in acest moment, putini candidati au fost selectati pentru interviuri. Unul dintre candidatii pentru acest post a fost Asistenta actuala a departamentului, Mary Clark.

Mary este pe postul de secretara de 8 ani, este foarte bine instruita, fiind considerata foarte eficienta in postul ei curent.

Datorita numarului restrans de candidati, managerul departamentului, Bob Tippin, a decis sa o interviveze si pe Mary pentru acest post. Ca rezultat al vechimii in departament si cunoasterii foarte bune a procedurilor legate de cele doua acorduri, Bob a decis sa o promoveze pe Mary.

Imediat dupa ce Mary este promovata, Bob este informat ca din cauza reorganizarii si a problemelor legate de buget fostul post a lui Mary va fi eliminat. Bob anunta personalului lui (Mary si Susan Moore, celalalt Specialist) ca functiile fostului post de secretara vor fi transferate fiecareia in proportie egala.

Dupa ceva timp de la acest anunt, Susan merge la Bob si se plinge ca Mary nu isi indeplineste functiile ei de asistenta, fortand-o pe Susan sa o ajute si sa ramana in urma cu munca ei. Susan ii spune lui Bob ca acest lucru se intampla de 2 luni, si in timp ce ea are spirit de echipa si vrea sa sprijine departamentul, nu crede ca este corect ce face Mary. Susan il roaga pe Bob sa intervina si sa rezolve problema.

Bob este in mijlocul unor negocieri foarte dure. El amana decizia in aceasta problema, sperand ca se rezolva de la sine. Nu mult dupa aceste intimplari, Bob le cere lui Susan si Mary sa selecteze un consultant extern pentru derularea in bune conditii a activitatii. Datorita conflictului nerezolvat si a deciziei lui Bob de a amana rezolvarea problemei intre Mary si Susan, cele doua nu pot cadea de acord asupra consultantului, amanand hotararea. Pretul initial pentru serviciile oferite de consultant a fost stabilit la 20,000 dolari. Ca rezultat a acestor amanari, costul final a fost de 45,000 dolari.

Susan considera ca aceste mariri de cost sunt responsabilitatea ei si are acum probleme de sanatate legate de stres (dureri de cap). Aceste dureri de cap o fac sa lipseasca in luna curenta 3 zile pentru a merge la doctor pentru a determina cauza durerilor. Aceste vizite la doctor sunt intr-o perioada in care Bob se pregateste pentru finalizarea contractelor, si are nevoie de toti angajatii lui pentru a verifica functionarea modelelor de cost.

Modelul de cost este o responsabilitate a fiecarui membru al departamentului si al organizatiei in ansamblu, pentru ca la un moment dat oricine ar putea negocia contracte in viitor. Ca rezultat al absentei lui Susan, Mary trebuie sa lucreze dupa program pentru a completa modelele de cost pentru care Susan ar fi fost responsabila normal.

La rindul ei Mary considera ca i se cere sa faca mai mult decat responsabilitatile ei normale. Mai mult, Mary isi pierde din motivatie, si produsul muncii sale sufera. In plus, Susan este acum furioasa ca acest proiect care ii fusese delegat ei este in acest moment transferat lui Mary, dindu-i acesteia posibilitatea sa negocieze un acord de munca inaintea ei.

Susan il abordeaza din nou pe Bob in legatura cu obisnuinta lui Mary de a-i transfera ei atributiile de Asistenta. Mai mult, Susan lasa sa se inteleaga ca este frustrata ca nu a participat la proiectul mai sus amintit. Susan considera ca acest lucru ii afecteaza foarte mult dezvoltarea ei profesionala, si daca aceste probleme nu vor fi rezolvate, va fi nevoita sa isi caute un alt loc de munca.




« inapoi
Smartico Pro!
Alege NET Rom Business pentru succesul afacerii tale!
Copyright © 2004 - 2007 Smartico Pro. Toate drepturile rezervate