Smartico Pro!
Afla Costul Conflictului!
 home
 managementul conflictelor
 dezvoltarea echipei
 finante pentru nefinantisti
 
 referinte
 resurse
 linkuri
 
 
 
  cursuri clienti contact  

Angajatii vechi vs. angajatii noi

In dinamica economica in care traim cu totii sunt foarte multi antrepenori care au reusit sa-si dezvolte propria afacere. Exista un moment cind colectivul se mareste numeric si apare o schimbare de atmosfera. Sunt doua tabere : cei noi si cei vechi. Cei noi trebuie sa-si dea o lupta ca sa demonstreze competente si sa-si cistige o pozitie recunoscuta, respectata de ceilalti.


Cei vechi au in spate o istorie comuna cu dezvoltarea firmei, sunt mai siguri pei si mai agresivi in relatiile cu noii veniti. Interactiunea in cadrul activitatilor din firma intre cei noi si cei vechi nu este tocmai cea asteptata. Se observa blocaje, clienti nemultumiti, angajati frustati. Apar tensiunile, antipatiile, conflictele.

Antreprenorul se intreaba ce se intimpla…
Este obisnuit sa ia decizii permanent si sa comunice sarcini de executat dar nu mai au finalitatea asteptata. Are angajati mai multi, activitatea ar trebui sa fie mai buna si totusi…nu se intimpla! Mai mult, incepe ziua facind ‘’dreptate’’ intre angajatii sau departamentele aflate in divergenta.

Cum se reflecta toate acestea in mersul afacerii?
Prin pierderi financiare (comenzi anulate, timp pierdut, etc) si fluctuatii de personal. Instinctiv antreprenorul incearca propriile solutii, in functie de conjunctura si timpul pe care il are la dispozitie.

Ce face antreprenorul?
Decide, foloseste la maxim prerogativele pe care le are: concediaza angajatul reclamangiu, ameninta un altul nemultumit si lauda pe cel ajutat de conjunctura si aflat in pozitie favorabila. Se indreapta lucrurile? Nu. Problemele apar cascada: timp si bani pentru noi angajari, justificari in fata clientilor, activitati neglijate sau facute superficial de angajati (frustratii).

Daniel Dana, The Conflict Doctor, a acordat atentie acestor probleme pe parcursul a peste 25 de ani si a conceput o solutie simpla de mediere a tensiunilor intre angajati egali ca pozitie sau intre managerul echipei si subordonat. Avantajul cunoasterii aceste metode: crearea unei atmosfere de lucru constructive, angajati concentrati pe rezolvarea sarcinilor, timp folosit eficient, atingerea obiectivelor organizatiilor.
« inapoi
Smartico Pro!
Alege NET Rom Business pentru succesul afacerii tale!
Copyright © 2004 - 2007 Smartico Pro. Toate drepturile rezervate